به گزارش سینماپرس، حامد بارئی طبری مدیر هنری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با اشاره به ویژگی های این بخش بیان کرد: برندسازی بصری را باید مهم ترین اتفاق این دوره از جشنواره فیلم وارش دانست. سعی کرده ایم با توجه به دوره های گذشته این رویداد تاکنون به شکل و شمایل واحد و منحصر به فردی برسیم که وارش را از سایر جشنواره ها از نظر هویت بصری متمایز کند.
وی افزود: در این دوره همچنین سعی کردیم المان های جشنواره را ساده سازی کنیم. در دوره های قبل جشنواره از نظر بصری هویت های متفاوتی داشت که همگی با ریل گذاری در دوره نهم به فضایی واحد می رسند و می توانند در دوره های بعدی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این فضاها شامل طراحی لباس، هویت رنگی، مواد تبلیغی، گرافیکی، نوشتاری و به طور کلی همه المان های تصویری جشنواره می شوند و آبی و زرد هم دو رنگ مکملی هستند که به عنوان رنگ های غالب در این بخش کاربرد دارند.
بارئی طبری که طراحی پوستر اصلی و پوستر بخش های جنبی جشنواره را نیز برعهده داشته است، با اشاره به همخوانی و تناسب مضامین جشنواره با هویت بصری آن عنوان کرد: بومی سازی همچنین از دیگر معیارهایی بود که در طراحی فضاهای جشنواره در بخش هنری مدنظر داشتیم. سعی کردیم در پوستر اصلی از المان ویژه ای که مربوط به خطه شمال کشور باشد استفاده کنیم که سقاتالارهایی در خطه مازندران است که پر از نقش و نگارهای مذهبی، اسطوره ای و حماسی است و در عین حال در زندگی روزمره مردم کاربرد دارد. این همان هویتی بود که به دنبالش بودیم و می خواستیم در عین روزمره بودن به معرفی هویت ساکنان شمال کشور و خطه مازندران بپردازد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور از ۹ تا ۱۳ اردیبهشت امسال در استان مازندران برگزار می شود.
ارسال نظر